سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اسمز معکوس چگونه کار میکند؟

نکته اصلی درک اسمز معکوس در ابتدا درک روند اسموز است.

 

اسمز به عنوان عبور یک حلال مانند آب از محلول با غلظت کمتر به محلول با غلظت بالاتر تعریف می شود. یک غشای نیمه قابل جدا شدن از دو راه حل اجازه می دهد تا حلال عبور کند. اما نه آنچه در آن حل می شود.

 

سرانجام جریان متوقف می شود که هر دو راه حل در غلظت برابر شوند. این فرایند به عنوان حمل و نقل غیرفعال طبقه بندی می شود. زیرا نیازی به استفاده از انرژی نیست.

 

پس اسمز معکوس چیست؟

برخلاف اسمز ، اسمز معکوس برای تکمیل حمل و نقل به نیروی خارجی نیاز دارد. بنابراین ، فشار بخش مهمی از روند اسمز معکوس است.

و همانطور که از نام آن پیداست ، اسمز معکوس برعکس اسمز است. به جای متعادل کردن دو راه حل ، نیروی خارجی فشار جریان طبیعی را معکوس می کند.

از آنجا که مولکول های آلاینده بزرگتر از مولکول های آب هستند ، فقط آب از طریق غشای نیمه نفوذ فشار می یابد.

اعمال فشار بیشتر به آب آلوده ، روند اسمز معکوس را مؤثرتر می کند.

 

مراحل تصفیه اسمز معکوس چیست؟

 

وقتی در مورد این فرآیند فکر می کنید ، مفید است که آن را به چهار مرحله مشخص تقسیم کنید.

مارک های مختلف ممکن است کمی متفاوت باشد. اما به طور کلی ، تمام سیستم های اسمز معکوس قبل از فیلتراسیون ، اسمز معکوس ، زهکشی و ذخیره سازی را انجام می دهند.

اجازه دهد در این مورد گسترش دهیم.

اول ، آب تحت فشار از طریق فیلتر ذره ای عبور می کند تا ناخالصی هایی مانند نمک ، شن و رسوب را از بین ببرد.

در مرحله بعدی آب از فیلتر کربن فعال عبور می کند که مواد معدنی و آلاینده هایی مانند کلر ، جیوه ، مس و سموم دفع آفات را به دام می اندازد و از بین می برد. این دو مرحله اول مرحله قبل از فیلتراسیون در نظر گرفته شده است.

پس از پیش فیلتراسیون ، آب تحت فشار از طریق غشای نیمه نفوذ مجبور می شود. کمترین ناخالصی ها به دام می افتند و فقط آب از آن عبور می کند. این مرحله اسمز معکوس است.

برای اینکه بتوانید از قدرت غشاء استفاده کنید ، قطر یک موی انسان تقریباً 100 میکرون عرض دارد. اما در سیستم های RO Culligan ، فاصله در غشاء تقریباً یک میکرون گسترده است.

سرانجام ، آلاینده های برداشته شده در مرحله تخلیه ریخته می شوند. در حالی که آب تصفیه شده به مخزن ذخیره انتقال می یابد.

 

قبل از اینکه آب تصفیه شده به یک شیر آب برسد ، تحت تصفیه نهایی کربن فعال شده نهایی برای بهبود طعم و کیفیت برای مصارف خانگی قرار می گیرد.

 

اسمز معکوس چه چیزی را حذف می کند؟

تعداد کمی از سیستم های تصفیه ، تمام آلاینده ها را از بین می برد. اما اسمز معکوس می تواند برخی از خطرناکترین ناخالصی ها را کاهش دهد. بنابراین چه چیزی در واقع اسمز معکوس از بین می رود؟

 

جهت مشاوره و خرید دستگاه تصفیه آب مناسب فضای خود با کارشناسان شرکت بامین تهویه تماس بگیرید یا به وب سایت شرکت به آدرس www.bamintahvie.com مراجعه نمایید.